Tegoroczna kampania WORK=LIFE OF CAMPUS prezentuje inicjatywy uczelni partnerskich poświęcone promowaniu dobrostanu w miejscu pracy i studiowania. Jej najważniejszym założeniem jest wymiana doświadczeń i podejść kadry akademickiej oraz osób studiujących do zagadnienia równowagi między pracą i nauką a życiem prywatnym. W szczególności zwraca uwagę na tematy dotyczące rodziny, takie jak rodzicielstwo i obowiązki opiekuńcze.
Częścią kampanii WORK=LIFE OF CAMPUS jest wystawa Weekly Schedule, która daje przegląd typowego tygodniowego harmonogramu opartego na doświadczeniach i realiach życia naukowców oraz studentów z obowiązkami opiekuńczymi. W ten sposób wystawa ma na celu podkreślenie różnorodności procesów pracy, które muszą być skoordynowane i zorganizowane w ramach harmonogramów pracy oraz obowiązków związanych z opieką i czasem wolnym.
Istotną częścią kampanii są filmy Creating Family-Friendly Universities and supportive environments, na których badacze Uniwersytetu Łódzkiego wyjaśniają, które aspekty są dla nich kluczowe w promowaniu równowagi między życiem zawodowym a prywatnym na uniwersytetach. Filmy pokazują korzyści płynące z polityki przyjaznej rodzinie zarówno dla pracowników, jak i instytucji, a także podkreślają rolę uniwersytetów w przewodzeniu w kierunku bardziej integracyjnych i wspierających miejsc pracy. W ten sposób oferują wskazówki dla osób i organizacji, aby stworzyć zdrowsze i bardziej wspierające środowisko pracy.
Więcej o znaczeniu równowagi między pracą a życiem zawodowym w artykule poniżej.
Materiał: Dr Agata Rudnicka-Reichel
Tekst i redakcja: Centrum Komunikacji i PR UŁ