O NAS
Centrum Jakości Badań Naukowych KnowBase zostało powołane w celu wspierania pracowników Wydziału Zarządzania w zakresie osiągania coraz lepszych wyników w realizacji procesów badawczo-naukowych i publikacyjnych. KnowBase będzie wspierać pracowników Wydziału Zarządzania w zakresie:
- publikowania,
- dostępu i wykorzystania baz danych
- wsparcia dla badań naukowych
Do zadań KnowBase należą w szczególności:
- Określanie możliwości i wspieranie publikowania wyników badań naukowych realizowanych na WZ.
- Zapewnianie dostępu do naukowych baz danych i narzędzi badawczych (udostępnianie komputerów z bazami STAT i Nvivo; udostępnianie narzędzi (GRAMMARLY) - przekazywanie danych do logowania, zapisywanie pracowników z bazie użytkowników)
- Wsparcie w opracowywaniu dokumentów dla osób realizujących usługi dla KnowBase (wprowadzanie dokumentów do Portalu Pracowniczego; obsługa i monitorowanie poprawności obiegu dokumentów w ramach Portalu Pracowniczego; przyjmowanie dokumentów księgowych na usługi, które mają zostać opłacone z budżetu KnowBase)
- Pozyskiwanie danych ze źródeł danych (opracowywanie baz danych na zlecenie Pracownika) dostępnych w ramach UŁ (WZ, BUŁ, ew. Inne wydziały), wspieranie Pracowników w zakresie zbierania danych w bazie Thomson Reuters
- Bieżąca obsługa Pracowników WZ UŁ we wszystkich rodzajach usług (korespondencja z usługodawcami, przeprowadzanie procedury wyboru usługodawcy, przygotowywanie dokumentów zgodnie z wymagania Biura Zamówień Publicznych UŁ, obsługa dokumentów księgowych w ramach KnowBase):
- Zarządzanie treściami w ramach strony internetowej KnowBase (dodawanie i usuwanie aktualności, aktualizowanie treści na poszczególnych podstronach, sprawdzanie poprawności funkcjonowania linków ze strony KNOWBASE do stron zewnętrznych)
- Przygotowanie i dystrybucja treści rozsyłanej w formie komunikatów do pracowników WZ. Zamieszczanie treści w intranecie, w tym upowszechnianie informacji o szkoleniach / spotkaniach informacyjnych
- Organizacja szkoleń i warsztatów dla pracowników WZ w zakresie rozwoju kompetencji naukowych
- Identyfikacja i pozyskiwanie osób do współpracy z KnowBase – tłumaczenia, szkolenia, etc.
- Współpraca w zakresie aktualizacji zasad wykorzystania usług KnowBase przez pracowników WZ, aktualizacja informacji o środkach dostępnych w KnowBase (indywidualnie dla każdego pracownika)
- Komunikacja z pracownikami w zakresie zasad wykorzystania usług KnowBase, budowanie świadomości
- Inwentaryzacja źródeł danych (baz danych) dostępnych w ramach UŁ (WZ, BUŁ, ew. Inne wydziały) i upowszechnianie informacji o tym jakie dane można z nich pozyskiwać (np. w formie przewodnika dla pracowników)
- Kontakty z pracownikami i identyfikacja potrzeb naukowych i informacyjnych – poszukiwanie gotowych rozwiązań, źródeł danych etc. odpowiadających na potrzeby pracowników WZ
- Zbieranie i analizowanie informacji, w jakim stopniu pracownik wykorzystał zasoby i budżet otrzymany od KnowBase
- Przygotowanie pogłębionych analiz na podstawie raportów dotyczących aktywności naukowej pracowników WZ
- Przygotowanie raportów na temat aktywności naukowej pracowników według wymagań klientów wewnętrznych (Kierownik KnowBase, Kolegium, Kierownik Dziekanatu)
- Przygotowanie raportów na temat aktywności naukowej pracowników na potrzeby sprawozdań do Rektoratu
- Przygotowanie raportów na temat aktywności naukowej pracowników na potrzeby parametryzacji
- Bieżąca obsługa administracyjna KnowBase (obsługa korespondencji wewnętrznej, kontakt z Jednostkami Wydziału i Rektoratu)
Kierownik KNOWBASE - dr hab. Tomasz Kalinowski