O STUDIACH
Celem studiów jest przekazanie wiedzy z zakresu:
- Zarządzania spółdzielniami i wspólnotami mieszkaniowymi
- Uwarunkowań prawnych funkcjonowania spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
- Obowiązków podatkowych spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
- Zasad prowadzenia pozaksięgowej ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie kosztów zarządu, rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej we wspólnotach mieszkaniowych
- Zasad rozliczania kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie kosztów zarządu, rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej we wspólnotach mieszkaniowych w księgach rachunkowych
- Zasad rozliczeń z członkami wspólnoty mieszkaniowej metodą kasową i memoriałową
- Zasad prowadzenia ksiąg rachunkowych spółdzielni mieszkaniowych
- Zasad sporządzania sprawozdań finansowych spółdzielni mieszkaniowych i ich prezentacja na Walnym Zgromadzeniu
- Zasad sporządzania sprawozdań rocznych wspólnot mieszkaniowych i ich prezentacja na Walnym Zgromadzeniu
PROGRAM
- Podstawy prawne funkcjonowania spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych (z elementami prawa cywilnego)
- Wprowadzenie do rachunkowości
- Ewidencja księgowa i pozaksięgowa spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
- Sprawozdawczość spółdzielni mieszkaniowych
- Podatkowe aspekty funkcjonowania spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
- Finansowe aspekty funkcjonowanie spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
- Analiza sytuacji finansowej i niefinansowej
Organizacja zajęć
Zajęcia na studiach podyplomowych w edycji roku akademickiego 2024/2025 odbywać się będą w formie zdalnej.
Studia trwają rok akademicki. Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie.
Łącznie 175 godzin zajęć dydaktycznych.
Świadectwo ukończenia studiów
Po odbyciu zajęć przewidzianych programem studiów oraz uzyskaniu wszystkich wymaganych zaliczeń, słuchacze otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych (z godłem państwowym).
ADRESACI STUDIÓW
Osoby posiadające wykształcenie wyższe zarówno pierwszego (licencjat, inżynier), jak i drugiego stopnia (tytuł zawodowy magistra lub równorzędny np. lekarz), w szczególności:
- osoby zajmujące się księgowością spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
- członkowie zarządów i rad nadzorczych spółdzielni mieszkaniowych, zarządów wspólnot mieszkaniowych
- pracownicy i właściciele biur rachunkowych
REKRUTACJA
Wymagane dokumenty
- oryginał, odpis lub potwierdzona za zgodność z oryginałem przez UŁ kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia,
- wypełniony kwestionariusz osobowy,
- skierowanie z zakładu pracy, jeżeli będzie on finansował koszty studiów,
Opłaty
3 800 PLN płatne jednorazowo lub w dwóch równych ratach, w terminach i na konto wskazane przez organizatora.
KONTAKT
Kierownik studiów:
Dr Sławomir Jędrzejewski
e-mail: slawomir.jedrzejewski@uni.lodz.pl
Koordynatorzy Studiów
Marta Jasińska
Centrum Rozwoju Biznesu, Wydział Zarządzania UŁ
90-237 Łódź, ul. Matejki 22/26, p. 135
tel.: 42 635 62 57, 533 542 413
e-mail: marta.jasinska@uni.lodz.pl
Patrycja Kuśmirek
Centrum Rozwoju Biznesu, Wydział Zarządzania UŁ
90-237 Łódź, ul. Matejki 22/26, p. 135
tel.: 42 635 62 57, 533 542 413
e-mail: patrycja.kusmirek@uni.lodz.pl