KIERUNEK: ANALITYKA BIZNESU
Opis studiów
Każda firma, zarówno przedsiębiorstwo rodzinne jak i spółka giełdowa, potrzebuje profesjonalnej analizy biznesowej. Właściwa analiza oznacza trafne decyzje operacyjne i strategiczne w firmie.
Czy zastanawiałeś się:
- jakie umiejętności trzeba posiadać, by przygotować wszechstronną analizę biznesową przedsiębiorstwa,
- jakie elementy tworzą kompleksową ocenę sytuacji firmy,
- jak sprawdza się pozycję rynkową i sytuację finansową przedsiębiorstwa,
- czym różni się praca analityka w dużych i małych firmach?
Studia na tym kierunku przygotują Cię do pracy na stanowiskach analityków w firmach produkcyjnych i usługowych, a także w firmach konsultingowych oraz funduszach inwestycyjnych. Dzięki połączeniu wiedzy z zakresu prowadzenia biznesu z umiejętnością analizy danych zdobędziesz również kompetencje przydatne do prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Wśród kadry, która opracowała treści programowe i prowadzi zajęcia na kierunku, oprócz nauczycieli akademickich, poznasz także praktyków gospodarczych – osoby mające doświadczenie jako menedżerowie, konsultanci, członkowie zarządów dużych spółek.
Skład Rady Programowej kierunku
Kierownik kierunku: prof. dr hab. Grzegorz Urbanek
Koordynator kierunku: dr hab. Leszek Bohdanowicz, prof. UŁ
Członkowie Rady Programowej: prof. dr hab. Jan Jeżak, dr hab. Robert Kozielski, prof. UŁ, Michał Zawisza (praktyk)
Główne przedmioty
- Analiza branży i pozycji konkurencyjnej biznesu,
- Analiza finansowa przedsiębiorstwa
- Analiza danych w Internecie
- Metody ilościowe w analizie danych
- Metody jakościowe w analizie danych
- Raportowanie i komunikacja biznesowa
- Analiza kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa
Plan studiów stacjonarnych.
(Siatka studiów od roku akademickiego 2024)
Sylwetka absolwenta
Absolwent kierunku Analityka biznesu potrafi:
- sporządzać projekcje finansowe dla firm,
- dokonywać analizy sytuacji finansowej przedsiębiorstwa,
- analizować opłacalność projektów inwestycyjnych,
- przygotować plan marketingowy związany z wprowadzaniem nowego produktu na rynek,
- określić pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa w branży.
Kierunek przygotowuje do pracy na samodzielnych stanowiskach:
- analityków,
- doradców finansowych,
- specjalistów ds. analizy rynku,
jak również do prowadzenia własnej działalności gospodarczej.
Zasady przyjęć
Kategoria przedmiotu | Przedmioty |
---|---|
1
maksymalnie jeden
(wymagany)
|
język obcy nowożytny |
2
maksymalnie jeden
(wymagany)
|
geografia, historia, informatyka, matematyka, WOS |
3
maksymalnie dwa
(nie wymagane)
|
biologia, chemia, fizyka, geografia, historia, informatyka, matematyka, WOS |
Zasady przeliczania punktacji uzyskanej na maturze
Kategoria przedmiotu | Poziom podstawowy | Poziom rozszerzony | Poziom dwujęzyczny w przypadku języka obcego |
---|---|---|---|
1 do przeliczenia uwzględniany jest jeden wynik z przedmiotu Przedmiot jest wymagany | 1,5 | 4 | 5 (dla neofilologii x7) |
2 do przeliczenia uwzględniany jest jeden wynik z przedmiotu Przedmiot jest wymagany | 1 | 3 | 3,75 |
3 do przeliczenia uwzględniane są maksymalnie dwa wyniki z przedmiotów Przedmioty nie są wymagane: posiadanie przedmiotów daje dodatkowe punkty, ale ich brak nie wpływa na możliwość ubiegania się o przyjęcie na dany kierunek/specjalność | 0,5 | 1 | 1,25 |
Co dalej?
Kontakt dla kandydata
E-mail: rekrutacja.wz@uni.lodz.pl
Telefon: (42) 635 50 51