PREZES AFLOFARM FARMACJA POLSKA SP. Z O.O.

Nazywam się Jacek Furman. Ukończyłem studia na kierunku Zarządzanie i Marketing. Dokonując wyboru studiów kierowałem się przede wszystkim swoimi zainteresowaniami. Marketing od zawsze był moją pasją, dlatego był to dość prosty wybór.

Na Uczelni poznałem wielu niesamowitych ludzi. Z wieloma do dziś utrzymuję kontakt. To właśnie tutaj poznałem moją żonę. Studia nauczyły mnie przede wszystkim samodzielnej realizacji projektów, poszukiwania rozwiązań i sposobu rozwiązywania problemów. Pokazały mi, jak i gdzie szukać wiedzy i odpowiedzi na pytania, które później niejednokrotnie przydawały się w zawodowym życiu. Podczas studiów należałem do koła naukowego MarketPlace. Na spotkaniach koła przede wszystkim dyskutowaliśmy - omawialiśmy case’y najważniejszych kampanii reklamowych i marketingowych. Wśród wykładowcy, którzy odegrali szczególną rolę, był profesor Robert Kozielski, który w sposób szczególny pokazał mi, jak poszukiwać i odpowiadać na potrzeby ludzi.

Najciekawszym projektem, który zrealizowałem na studiach, był film dokumentalny o marketingu. Do wystąpienia w nim udało mi się namówić najlepszych w tamtych czasach specjalistów od reklamy w Polsce, takich jak Iwo Zaniewski, Krzysztof Kruszewski czy Krzysztof Czupryna. To osoby, które w tamtym okresie były czołowymi postaciami największych polskich agencji reklamowych.

W branży farmaceutycznej szczególnie ważna jest umiejętność koordynacji pracy zespołu, który składa się z ludzi o różnych specjalizacjach: lekarzy, farmaceutów, biotechnologów, marketerów, badaczy i wielu innych. Zespół Aflofarmu składa się z ponad 800 pracowników i tylko dzięki ścisłej współpracy jesteśmy w stanie dostarczyć wysokiej jakości produkty. Bardzo ważną cechą jest też umiejętność słuchania konsumentów i pacjentów. Między innymi dlatego zdarza mi się anonimowo podróżować BlaBlaCarem. Poznawanie nowych osób i ich opinii na temat rynku, na którym funkcjonujemy daje mi dodatkową wiedzę, która pozwala mi myśleć w ten sam sposób, co konsument, do którego kierowane są nasze produkty.

Za mój największy sukces zawodowy uważam wprowadzenie na rynek Desmoxanu, czyli leku uwalniającego ludzi od nałogu nikotyny. Od 2005 r. dzięki cytyzynie, czyli substancji aktywnej naszego leku, 2,5 mln ludzi w Polsce przestało palić. Świadomość, że nasz lek pomaga milionom ludzi rozstać się z tym nałogiem jest niezwykłą satysfakcją i powodem do dumy. Podczas pobytu na oddziale chorób płuc na własne oczy zobaczyłem, jakie spustoszenie w organizmie wywołują papierosy. Tylko co piąta osoba, która znajdowała się na oddziale, miała szansę na przeżycie. Walka z nikotynizmem jest także jednym z głównych zadań Fundacji Aflofarm, którą w tym roku powołaliśmy do życia.
Podstawowa rada dla obecnych studentów WZ UŁ: starajcie się mierzyć wysoko i nie bójcie się podejmować odważnych decyzji. W Aflofarmie na co dzień bardzo blisko współpracuję z działem marketingu, którego dużą część stanowią absolwenci Wydziału Zarządzania. Dla sporej części z nich możliwość realizacji własnych projektów w firmie, która jest obecnie liderem na rynku farmacji i jednocześnie największym reklamodawcą w Polsce była na początku ogromnym wyzwaniem. U nas Junior Product Managerowie realizują kampanie reklamowe w największych mediach i pracują na budżetach, o których w innych firmach mogliby tylko pomarzyć. Jest to ogromne wyzwanie, ale jednocześnie niesamowita satysfakcja.

Kandydatom, którzy nie wiedzą, jaki kierunek studiów wybrać, podpowiedziałbym, żeby kierowali się sercem. Ktoś kiedyś obliczył, że w pracy spędzamy aż 1/3 naszego świadomego życia. Dlatego podstawą jest lubić to, co się robi. Pozytywne nastawienie do wykonywanych zadań z pewnością przełoży się na sukces zawodowy i na finanse.