PROFIL PRACOWNIKA: Bogdan Gregor

STANOWISKO:

Kontakt

Profesor, Katedra Marketingu, Wydział Zarządzania

PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE

CZYM SIĘ ZAJMUJĘ

Od 2004 roku pracuję na stanowisku profesora zwyczajnego. Do podstawowych moich zadań należą:

  • prowadzenie badań naukowych wnoszących wkład w rozwój nauk o zarządzaniu i jakości,
  • prowadzenie badań na zlecenie podmiotów otoczenia społeczno – gospodarczego (w tym przygotowywanie ekspertyz),
  • prowadzenie zajęć dydaktycznych na studiach pierwszego i drugiego stopnia, oraz na studiach podyplomowych. Aktualnie prowadzę wykłady z Badań Marketingowych na studiach pierwszego stopnia dziennych i zaocznych (kierunek: Marketing) oraz seminaria: licencjackie i magisterskie,
  • kształcenie młodej kadry naukowej. Dotychczas wypromowałem 20 doktorów. Jestem promotorem kolejnych czterech prac doktorskich.
  • recenzowanie prac doktorskich, habilitacyjnych i wniosków na tytuł profesora; przygotowywanie recenzji wydawniczych.

BIOGRAM

Od 1968 r. pracuję na Uniwersytecie Łódzkim. Stopień naukowy doktora otrzymałem w 1971 r., doktora habilitowanego w 1987 r., a tytuł profesora w 2002 roku. Byłem prodziekanem (1990 – 1993) i dziekanem (1993 – 1994) Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego, a po utworzeniu Wydziału Zarządzania – jego pierwszym i długoletnim dziekanem (1994 – 2002; 2005 – 2008). W latach 2008 – 2016 pełniłem funkcję prorektora UŁ ds. ekonomicznych. Od 1992 do 2020 r. byłem kierownikiem Katedry Marketingu UŁ.

ZAINTERESOWANIA

Moje zainteresowania dotyczą marketingu i koncentrują się na problematyce:

  • zmian w otoczeniu organizacji i ich konsekwencji dla marketingu (nowe koncepcje marketingu),
  • marketingu terytorialnego – jego roli w budowaniu wizerunku i konkurencyjności gmin/ miast/regionów,
  • wykorzystania nowych technologii w marketingu (E – Marketing),
  • e-commerce,
  • badań rynkowych i marketingowych (głównie w kontekście pozyskiwania informacji i ich użyteczności w zarządzaniu organizacją)

OSIĄGNIECIA

Jestem autorem lub współautorem ponad 350 publikacji naukowych, w tym 18 książek, wydanych w kraju i za granicą. Za osiągnięcia naukowo-badawcze otrzymałem dwie nagrody Ministra, nagrodę Sekretarza Naukowego PAN, dwie nagrody Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, nagrodę Prezydenta miasta Łodzi, 19 nagród Rektora UŁ.

KONTAKT I DYŻURY

Katedra Marketingu - Pokój 238: 42-635-52-02

poniedziałek: 08:00-09:30